Lära sig tyska kanske?!

Varför kan inte alla tyska turister engelska? Vissa kan inte ens ett ord engelska!
Först frågar dom på tyska om man pratar tyska, och när man ruskar på huvudet och säger: I can speak English. Så kacklar dom på för fullt på tyska... Då står man bara och gapar och fattar ingenting.
Tar dom för givet att alla svenskar kan tyska så att dom inte ens tänker tanken på att lära sig ett enda ord på engelska?!

Blir lite smått irriterad, men blev lycklig när det kom flera stycken från England, det kändes så skönt att dom förstod vad jag sa och jag förstod vad dom sa utan att någon av oss behövde leka charader eller göra ljud :P

Men i morgon är det en annan dag och nya utmaningar väntar... Skönt det ska bli att vara ledig på torsdag :)

Jag och Jennie ska gå och lära oss tyska så att det går lite lättare på jobbet i framtiden :)

Idag tog Oscar det första doppet i havet bland personalen och jag har bild bevis på det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0